Partnership hjælper Superligaen i kontakt med ny hovedsponsor – 3F

Som virksomhed skal og må man godt være stolt når en af Danmarks største udbyder af sportspartnerskaber henvender sig for at få vores vurdering af et salg af hovedsponsoratet for Superligaen.

CASE FOKUS

Superliga AS, repræsenteret ved Divisionsforeningen Fodbold (rettighedsejer).

PERIODE / EVENTS

Hovedsponsorat 3F Superliga i 4 år.

SERVICES

Sponsor formidling, Salg, Netværk.

Superliga 3F case_1

01. Opgaven

Når partnerskaber skal findes i denne ”liga”, kræver det, at opgaven er grundigt beskrevet, og at man kender sit netværk godt i forhold til potentielle partnere. Opgaven var at finde en partner, som selvfølgelig var relevant, men som måske også kunne give noget retur tilbage til fodbolden via relevant aktivering, som kunne lade sig gøre på tværs af alle Superligaklubber.

02. Løsningen

Efter en grundig intern analyse af de muligheder som Superliga-partnerskabet kan realisere, var opgaven at udvælge de virksomheder, som umiddelbart kunne være potentielle partnere. Det er vores grundholdning, at et sponsorat skal aktiveres næsten uanset størrelse for at det kan skabe værdi og udbytte for køber. Det er samtidig vigtigt i større partnerskaber at hele beslutningsgrundlaget er forankret i hele organisationen – igen for at få maksimalt udbytte. Dette tager tid – men er vigtigt.

Superliga 3F case_2

03. Resultatet

Efter en længere men nødvendig proces hos den nye partner, 3F, fandt man et værdimatch, som er forankret, ikke bare lokalt i organisationen 3F, men også hos 3F’s medlemmer, hvor mange har et tilhørsforhold til fodbolden. Enten hos det lokale Superligahold, eller også blandt de mange frivillige fodboldfolk ude i breddefodbolden. Partnerskabet giver også retur til fodbolden via et fællesprojekt med Divisionsforeningen og de 14 (snart 12) Superligaklubber, som har til hensigt at øge tilskuerantallet.